بلاگ

گل لیلیوم و نحوه نگهداری در آپارتمان

lily - لیلیوم - گل - اورینتال - لادیشو - شرکت تعاونی برگ سبز دهاقان بزرگ ترین تولید کننده گل لیلیوم اورینتال ایران - ladisho - barge sabz -1

چگونه از گل لیلیوم در خانه/ آپارتمان نگهداری کنیم؟

گل لیلیوم از خانواده Liliaecae شامل ده ها گونه لیلیوم است. بسیاری از انواع گل لیلیوم به خوبی در داخل آپارتمان رشد می کنند. برخی از گونه های گل لیلیوم معطر هستند، در حالی که برخی دیگر هیچ بویی ندارند. انواع گل لیلیوم روش نگهداری اولیه مشابهی دارند. برای پرورش موفقیت آمیز گل لیلیوم در داخل آپارتمان، سعی کنید تا حد امکان برای رشد بهتر، فضایی را انتخاب کنید که نور کافی داشته باشد، گل لیلیوم را به موقع آب بدهید و مراقب کوددهی باشید.

lily - yelloween - لیلیوم - گل - اورینتال - یلووین - زرد - لادیشو - شرکت تعاونی برگ سبز دهاقان بزرگ ترین تولید کننده گل لیلیوم اورینتال ایران - ladisho - barge sabz -2

روشنایی و نور مناسب برای گل لیلیوم

گل لیلیوم به طور کلی نور و روشنایی غیر مستقیم را دوست دارند. گل لیلیوم را در نزدیک یک پنجره رو به نور خورشید قرار دهید، جایی که گل لیلیوم شما از نور مستقیم خورشید، به واسطه ی پرده یا .. محافظت شوند، چرا که نور مستقیم می تواند باعث آفتاب سوختگی گل لیلیوم شود.

پنجره های رو به جنوب بیشترین نور و پنجره های شمالی کمترین نور را دریافت می کنند. جالب است بدانید که رنگ و غنچه های گل لیلیوم با حداقل نور متوسط بهتر و زیباتر می شود. البته برخی از گونه های گل لیلیوم نیز نور زیاد را ترجیح می دهند.

قرار دادن گل لیلیوم در فاصله 180 سانتی متر، گل لیلیوم نور مناسبی را برای گیاه فراهم می کند .

آب و کود مناسب گل لیلیوم

گل لیلیوم خاک مرطوب را دوست ندارد. بنابراین هم محیط رشد و هم گلدان مورد نظر باید زهکشی مناسبی داشته باشد و بین دو آبیاری باید اجازه داده شود تا خاک سطح گلدان خشک شود و سپس آبیاری شود، البته اجازه ندهید خاک خیلی خشک شود، در غیر این صورت گل لیلیوم زیبای شما پژمرده می شود. البته برخی از انواعواریته های گل لیلیوم از این قاعده مستثنی هستند، زیرا خاک دائماً مرطوب را ترجیح می دهند.

در حالی که گل لیلیوم به کود زیادی احتیاج ندارند، می توانید هر سه ماه یک کود مایع متعادل مانند فرمولاسیون 20-20-20 به آن بدهید. اجازه دهید مایع از ته گلدان خارج شود تا از تجمع نمک در محیط رشد جلوگیری کند.

آفات گل لیلیوم

  • حشرات كوچك مانند شته ها و شپشک ها ، کنه ها تقریباً به انواع گل های آپارتمانی حمله می كنند. این آفت های ریز از سطح زیرین برگ گل لیلیوم شیره می مکند و می تواند باعث ایجاد لکه هایی در سطوح بالایی شود.
  • حشرات همچنین ماده ای چسبناک را دفع می کنند که می تواند از گیاه روی مبلمان یا کف اتاق ریخته شود.
  • قرار دادن گل لیلیوم در حمام یا استفاده از سمپاش در سینک آشپزخانه می تواند حشرات را از گل ها جدا کند.
  • پاک کردن مرتب گرد و غبار از برگ های گل لیلیوم می تواند از وجود مگس و عنکبوت جلوگیری کند.
  • آفت های کوچکی نیز وجود دارد که شبیه نقاط کوچک و متحرک به نظر می رسند. آنها شرایط گرم، خشک یا گرد و خاکی را ترجیح می دهند و برخی از گونه ها در میان شاخ و برگ های گل لیلیوم تارهای کوچکی ایجاد می کنند، بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که گل لیلیوم را بررسی کنید و از وجود آفات و حشرات مزاحم تمیز کنید.

lily - saronno - لیلیوم - گل - اورینتال - سارونو - سفید - لادیشو - شرکت تعاونی برگ سبز دهاقان بزرگ ترین تولید کننده گل لیلیوم اورینتال ایران - ladisho - barge sabz -1

 

روش نگهداری از گل لیلیوم شاخه بریده

گل لیلوم با ظاهر زیبا و طبیعت ظریف خود به عنوان هدیه در موارد مختلف انتخاب بسیار مناسب و محبوبی برای افراد هستند. اما اگر می خواهید گل لیلیوم شما دوام داشته باشد، باید با احتیاط با آنها رفتار کنید. اگر شما خوش شانس هستید که یک دسته گل لیلیوم زیبا دریافت کرده اید، می توانید نکاتی را رعایت کنید تا اطمینان داشته باشید که ماندگاری هدیه زیبا شما طولانی تر می شود، در ادامه برای شما نحوه ی نگهداری برای ماندگاری گل لیلیوم شاخه بریده را توضیح خواهیم داد.

آماده سازی گل لیلیوم شاخه بریده

اقداماتی که بلافاصله پس از دریافت یک دسته گل لیلیوم انجام می دهید، می تواند تاثیری در ماندگاری گل ها داشته باشد. قبل از قرار دادن گل های شاخه بریده در یک گلدان پر از آب، ساقه ها را مجدداً با زاویه 45 درجه برش دهید. این تکنیک توانایی گل لیلیوم را برای نوشیدن آب مورد نیاز افزایش می دهد، و به طراوت آنها کمک می کند.

گل لیلیوم شاخه بریده را دور از نور خورشید قرار دهید

گل لیلیوم کاشته شده قادر است در زیر نور خورشید رشد کند. با این حال، گل لیلیوم شاخه بریده به این خوبی عمل نمی کند. پس از برش گل لیلیوم، غنچه های آن محیطی خنک و کم نور را ترجیح می دهند، زیرا طول عمر آنها را افزایش می دهد و غنچه ها را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد. برای اطمینان از اینکه گل های لیلیوم شما شانس بیشتری برای زنده ماندن داشته باشند، آنها را از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه دارید و در منطقه ای قرار دهید که نسبتاً خنک است.

به طور مرتب آب ظرف گل لیلیوم شاخه بریده را تعویض کنید

انواع گل لیلیوم برای زنده ماندن به آب شیرین نیاز دارند. اکثر کسانی که دسته گل لیلیوم دریافت می کنند فقط یکبار ظرف گلدان را پر می کنند.

باید توجه داشته باشید که آب می تواند پس از مدتی کدر شود که این امر می تواند باعث پژمردگی گل ها شود. برای افزایش عمر گل لیلیوم، عاقلانه است که آب را به طور منظم تعویض کنید – (هر دو یا سه روز کافی است.)

lily-felino-لیلیوم-گل-اورینتال- فلینو - زرد - لادیشو - شرکت تعاونی برگ سبز دهاقان بزرگ ترین تولید کننده گل لیلیوم اورینتال ایران - ladisho - barge sabz -2

 

گل لیلیوم شاخه بریده چقدر دوام می آورند؟

هنگامی که گل لیلیوم شاخه بریده را در یک گلدان به نمایش می گذارید، میزان مراقبت هایی که می خواهید از آنها بکنید، طول عمر آنها را تعیین می کند. در واقع، این می تواند تفاوت افزایش طول عمر گل لیلیوم را بین چند روز تا چند هفته تغییر دهد. برای نتیجه بهتر، سینک ظرفشویی یا سطل خود را با آب ولرم پر کنید و ساقه های گل لیلیوم را در آب قرار دهید.

برای افزایش طول عمر گل لیلیوم بین دو نیم تا پنج سانتی متر از پایه هر ساقه را بردارید، با یک چاقوی تیز ساقه ها را با زاویه در زیر آب برش دهید. این باعث می شود که گلها به طور کامل هیدراته شوند.

در مرحله بعدی لازم است هر برگ زیر خط آب را بردارید، زیرا ممکن است پوسیده شود.

در نهایت، یک گلدان تمیز را با آب پر کنید و غذای گیاهی یا نگهدارنده گل را به آب اضافه کنید.

شما می توانید با ترکیب دو قاشق غذاخوری آب لیمو تازه، یک قاشق غذاخوری شکر و نصف قاشق چایخوری سفید کننده کلر با یک چهارم آب آن را در خانه تهیه کنید.

در صورت نیاز چگونه می توان گلهای گل لیلیوم شاخه بریده را سریع باز کرد؟

اگر می خواهید گل لیلیوم شاخه بریده شما سریع گل دهند، ساقه ها را مجدداً ببرید، اجازه دهید گل لیلیوم شما مایعات زیادی دریافت کند و به آنها گرمای زیادی بدهید. برای بهترین نتیجه آن را در یک اتاق گرم و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

بعد از توقف گلدهی با گل لیلیوم داخل خاک چه کنیم؟

به گل لیلیوم باید اجازه داد که به طور طبیعی بمیرند. شما می توانید ساقه های گل لیلیوم را بردارید، با این حال، از بریدن برگها تا زمانی که آنها به رنگ قهوه ای پر رنگ درآیند خودداری کنید. همچنین با استفاده از کود آلی آن را چند بار تغذیه کنید (در حالی که برگ ها هنوز سالم به نظر می رسند). این امر باعث سالم بودن پیازها برای استفاده در سال بعد می شود، اگرچه باید توجه داشته باشید که این فقط در مورد گل لیلیوم کاشته شده صادق است و در مورد گل لیلیومی که ساقه های آن  تازه بریده شده اتفاق نمی افتد.

چگونه با مسائل گرده و هشدارها در مورد آلرژی برخورد کنیم؟

گل لیلیوم برای افرادی که از آلرژی رنج می برند، انتخاب محبوبی است، زیرا بسیاری از این گلها بدون گرده هستند. همانطور که در بالا ذکر شد، شما حتی می توانید گرده گل را به راحتی حذف کنید. گونه های خاصی از گل لیلیوم بسیار معطر هستند، بنابراین اگر به بو حساس هستید، بهتر انواع کم بو یا بی بو را انتخاب کنید، زیرا عطر گل لیلیوم برای کسانیکه حساس هستند می توانند باعث سردرد شود.

همانطور که می بینید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید گل لیلیوم را تازه و ماندگار نگه دارید، و در بیشترین زمان از غنچه های زیبای گل لیلیوم لذت ببرید.

نحوه نگهداری گل لیلیوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *