بلاگ

اورینتال و تفاوت آن با گل لیلیوم

lily - لیلیوم - گل - اورینتال - لادیشو - شرکت تعاونی برگ سبز دهاقان بزرگ ترین تولید کننده گل لیلیوم اورینتال ایران - ladisho - barge sabz -1

گل اورینتال

گل اورینتال از قدیمی ترین ایام در طبیعت حضور داشته است و مصداق آن سنگ نگاره های یافت شده از دوره پارینه سنگی است.

گل اورینتال گروهی از گیاهان گلدار هستند که در فرهنگ و ادبیات جهان از اهمیت بسیاری برخوردار است. بیشتر گونه های این گل بومی نیمکره معتدل شمالی هستند، اگرچه دامنه آن ها تا نیمه گرمسیری شمالی نیز امتداد دارد.
گل اورینتال یا لیلیوم شرقی (Orinetal Lily) از خانواده Liliaceae و گیاهی پیازدار است و گل برگ های بزرگ، اغلب معطر و ساقه های ضخیم و بلند دارد. بعضی از گونه های گل اورینتال بسیار معطر و خوشبو است و برخی گونه ها عطر قابل توجهی تولید نمی کنند.

lily - لیلیوم - گل - اورینتال - لادیشو - شرکت تعاونی برگ سبز دهاقان بزرگ ترین تولید کننده گل لیلیوم اورینتال ایران - ladisho - barge sabz -1

گل اورینتال از جمله گل های تشریفاتی، زیبا و لوکس است و در طیف وسیعی از رنگ ها از جمله در رنگ سفید، زرد، نارنجی، صورتی، قرمز، بنفش و رنگ های ترکیبی زیبا و جذاب وجود دارند.
زیبایی این گل به قدری چشم نواز است که بسیاری از افراد برای تزئین دکوراسیون منزل از آن استفاده می کنند. گل اورینتال در دسته ی زیباترین و محبوب ترین گل های جهان جزو گیاهانی هستند که گلدهی آن در اواخر بهار یا اوایل تابستان است.
گل اورینتال دارای 6 گلبرگ جدا از هم است و در قسمت پایه هر گل یک شهد گل وجود دارد.
گل اورینتال نماد پاکی، بی گناهی است، شاید به همین دلیل است که از گل اورینتال در سبد گل و تاج گل ترحیم نیز استفاده می کنند. گل اورینتال همچنین برای تزئین دسته گل، ماشین عروس و تزئین اتاق عقد جزو پرطرفدارترین و پرمصرف ترین گل هاست که در گل فروشی ها از آن استفاده می کنند.

گل لیلیوم

گل لیلیوم بر طبق افسانه ها به همسر زئوس یونانی الهه «هرا» تعلق داشته است و نماد وفاداری و معصومیت است.

گل لیلیوم جزو گل های پیازی و گلدهی آن در اواخر فصل بهار تا اواسط فصل پائیز با توجه به وضعیت جوی منطقه است.

گل لیلیوم سالی یکبار گل می دهد و جزو مقاوم ترین گل هاست و طراوت بالایی دارد.

گلهای زیبا و رنگارنگ لیلیوم در هر باغچه یا گلدانی که باشد، منظره ای زیبا و خاص را نمایش می دهد.
گل لیلیوم ساقه هایی بلند با ارتفاع 50 تا 150 سانتیمتر دارد. ساقه هایی که بلند، نازک، سبز و برگدار هستند.
برگ های گل لیلیوم کوتاه و در طول ساقه قرار گرفته اند. برگ های این گل پراکنده، نوک تیز و نیزه مانند است. طول هر برگ بین 10 تا 14 سانتیمتر است و پهنای هر برگ بین 1 تا 2 سانتیمتر است.
گل لیلیوم گل هایی درشت و منفرد دارد و هر خوشه از آنها حداکثر 15 گل می دهد.
گلبرگ های گل لیلیوم آسیاتیک از هم جدا هستند و هر گلبرگ از شش قسمت تشکیل شده است و دارای شیارهای نوشگاهی دراز است که در قسمت قاعده قرار دارد. گل لیلیوم دارای کلاله سه قسمتی و سبز رنگ است. همچنین گل لیلیوم دارای ریشه های دائمی است.
گل لیلیوم آسیاتیک در مناطق کوهستانی معتدل و کوهستانی گرم رشد می کند و در ارتفاع 1700 تا 1900 متری از سطح دریا دیده می شود.
از گل لیلیوم آسیاتیک روغنی استخراج می شود که برای پوست دست، صورت و زیر چشم خاصیت نرم کنندگی و ضد التهابی دارد. روغن گل لیلیوم برای مو نیز کاربرد دارد.

 

lily-orfeo - لیلیوم - گل - اورینتال - اورفه او - قرمز - لادیشو - شرکت تعاونی برگ سبز دهاقان بزرگ ترین تولید کننده گل لیلیوم اورینتال ایران - ladisho - barge sabz -1

تفاوت گل اورینتال با گل لیلیوم آسیاتیک چیست؟

این دو گل در عین حال که شباهت بسیاری به هم دارند، اما تفاوت هایی مشخص نیز دارند، که اگر این تفاوت ها را بدانید تشخیص این دو نوع گل زیبا برای شما به راحتی امکان پذیر است.

در ادامه برای تشخیص سریع این دو نوع گل بسیار زیبا تفاوت های آنها را برای شما بازگو می کنیم.

1. گل اورینتال ساقه های پهن تر و ضخیم تری نسبت به گل لیلیوم دارد و ساقه های گل لیلیوم آسیاتیک نسبت به گل اورینتال ریزتر و ظریف تر است.
2. گل اورینتال برگ های پهن تری نسبت به گل لیلیوم آسیاتیک دارد، به عبارتی برگ های گل لیلیوم آسیاتیک باریک تر از گل اورینتال است.
3. گل اورینتال دارای برگ هایی با نوک تیزتر نسبت به گل لیلیوم آسیاتیک است.
4. سرگل گل اورینتال درشت تر از سرگل گل لیلیوم آسیاتیک است
5. گل اورینتال از گل لیلیوم آسیاتیک عطر و بوی بیشتری دارد، اغلب معطر هستند اما گل لیلیوم آسیاتیک معطر نیست.
6. تشخیص رنگ گل اورینتال خیلی راحت است، چون این گل نسبت به گل لیلیوم آسیاتیک از نظر رنگ روشن تر است.
7. گل اورینتال عمر طولانی تری نسبت به گل لیلیوم آسیاتیک دارد. پس طول عمر گل لیلیوم آسیاتیک کمتر است. اغلب برای مراسمات، تالارها و تشریفات بیشتر گل اورینتال استفاده می کنند، چون عمر این گل طولانی تر است.

زیبایی گل اورینتال در زمان گلدهی و رشد به قدری چشمگیر است که غنچه هایش هرچقدر بیشتر باز باشد، بیشتر مشتری پسند است و حتی گل هایی که کامل باز شده است، از نظر قیمتی نیز قیمت بالاتر و طرفداران بیشتری دارد. غنچه های این گل به آرامی باز می شوند و زمان میبرد تا کامل باز شوند و به همین دلیل است طول عمر خوبی دارد.

 

نحوه نگهداری گل لیلیوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *