بلاگ

طریقه نگهداری گل های لیلیوم شاخه بریده

lily - لیلیوم - گل - اورینتال - لادیشو - شرکت تعاونی برگ سبز دهاقان بزرگ ترین تولید کننده گل لیلیوم اورینتال ایران - ladisho - barge sabz -1

نحوه ی نگهداری گل لیلیوم

1.زمانی که شاخه های گل لیلیوم به دست شما می رسد ، ابتدا می بایست ته شاخه ها را با قیچی تیز (باغبانی) به میزان 3 الی 5 سانتی متر به صورت مورب برش زده و جداکنیم .

گلدانی به تناسب قد شاخه ها انتخاب کنید . آن را با آب پر کرده و سه قطره وایتکس به آن اضافه کنید .

شاخه های گل را داخل گلدان قرار داده و آن را در محل خنک و به دور از نور مستقیم آفتاب و باد کولر قرار دهید .

2. در صورت انجام مراحل فوق به صورت روزانه گل های شما به مدت 10 الی 14 روز دوام خواهد داشت و زیبایی وصف ناپذیری برای شما به ارمغان خواهد آورد .

3. وقتی غنچه ها باز شدند کیسه های گرده گل که به رنگ قهوه ای هستند پدیدار می شوند . این کیسه های گرده به گل ها زیبای خاصی می بخشند . جهت جلوگیری از کثیفی گلبرگ های گل یا لباس های خود ، قبل از پاره شدن کیسه های گرده آن ها را از شاخه جدا کنید.

نگهداری گل و سرعت بخشیدن به باز شدن غنچه های گل لیلیوم

گلهایی که معمولا از گلخانه برداشت می شوند به صورت غنچه بسته می باشند . اگر می خواهید فرآیند باز شدن غنچه سریع تر اتفاق بیفتد می توانید روزانه همراه با تعویض گلدان یک حبه قند به آب اضافه کنید .

افزایش طول عمر گل لیلیوم

 

lily - لیلیوم - گل - اورینتال - لادیشو - شرکت تعاونی برگ سبز دهاقان بزرگ ترین تولید کننده گل لیلیوم اورینتال ایران - ladisho - barge sabz -2

 

در صورتی که می خواهید از گل های خود مدت زمان بیشتری بهره ببرید می بایست در زمان هایی که نیاز به آن ندارید یا از خانه بیرون می روید ، گلدان گل را ( با آب داخل آن ) در یخچال نگهداری کنید با این کار عمر گلدانی گل های شما تا 20 روز هم خواهدد رسید .

دما های ممنوعه

دمای زیر 4 درجه سانتی گراد و بالای 25 درجه سانتی گراد به گل های شما آسیب می زند .

در صورتی که گردن غنچه های گل افتاده شدند باید ابتدا انتهای ساقه را طبق دستور شماره 1 حدود 10 الی 20 سانتی متر چیده و داخل آب قرار دهید به صورتی که تا بالای گردن گل ها ( زیر غنچه ) کاملا در آب سرد  و در محل خنک قرار گیرد. پس از گذشت چند ساعت گل های شما به حالت اول باز خواهد گشت .

 

نحوه نگهداری گل لیلیوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *