بلاگ

لیلیوم ، معرفی و نکاتی در مورد آن

lily-dalian - لیلیوم - گل - اورینتال - دالیان - صورتی - لادیشو - شرکت تعاونی برگ سبز دهاقان بزرگ ترین تولید کننده گل لیلیوم اورینتال ایران - ladisho - barge sabz -4

بخش اول؛ معرفی گل (سوسن)

اگر علاقمند به گل‌ها و گیاهان هستید، تقریبا غیرممکن است که عاشق گل لیلیوم (سوسن) زیبا نباشید!

گل‌های بزرگ، زیبا و رنگارنگ لیلیوم می‌تواند یک باغچه معمولی را به یک باغچه خاص تبدیل کند. لیلیوم یک گل پیازدار چند ساله است و پس از یک سال گل‌دهی، مجددا در سال بعد با شکوفه‌های زیبا برمی‌گردد؛ فقط کافی است کمی از آن مراقبت کنید. لیلیوم از اوایل تابستان تا اواسط پاییز گل می‌دهد.

 

این گل خوشبو متعلق به مناطق شمالی کره زمین است. به همین دلیل در اکثر کشورها یافت می‌شود.خرید گل لیلیوم بهترین گزینه برای خانه های شما می‌باشد. این گیاه دارای گلی شیپوری است. برگ این گل باریک و متوسط است.
اکثر گونه‌های لیلیوم معطر هستند و شما را یاد مناطق گرمسیری و تابستان می‌اندازند!

لیلیوم - لادیشو - اورینتال - OT - LA - lili - lilium - برگ سبز - شرکت تعاونی - گلخانه - گل - زینتی - گل خانه - تیم - هلند - بسته بندی - دسته گل - استخر - بستر

بخش دوم؛ تاریخچه گل لیلیوم

در قسمت دوم از معرفی گل لیلیوم نوبت به تاریخچه این گل زیبا می‌رسد؛ طبق افسانه‌ها، این گل مربوط به همسر زئوس، یعنی “هرا”، یک الهه باستانی است.
زئوس از همسر دیگر خود به نام آلکمنه دارای پسری به نام هرکول شد. اما آلکمنه از دنیا رفت و فرصت نکرد تا نوزادش را بزرگ کند.

زئوس که از این اتفاق ناگوار ناراحت بود، می‌خواست تا هرکول را هرطور که شده از مرگ نجات بدهد و وجودش را به وجود خدایان نزدیک کند.

به همین دلیل با کمک داروهای بی‌هوشی، هرا را به خواب عمیقی فرو برد و در همین حین، هرکول را در آغوش او گذاشت تا از شیر او تغذیه کند. ناگهان هرا از خواب برخواست و وقتی هرکول را در آغوش خودش دید، او را پرتاب کرد و چند قطره از شیر او به زمین ریخت.
افسانه‌ها می‌گویند که این چند قطره شیر،در اطراف بهشت ریخته شد و از آن‌ها کهکشان راه شیری به وجود آمد!

چند قطره هم روی سیاره زمین ریخت و از آن‌ها اولین گل‌های لیلیوم رشد کردند.

نماد و معنی

رایج‌ترین معنی گل لیلیوم، وفاداری و معصومیت است.البته معنی گل‌ها در فرهنگهای مختلف متفاوت است و بسته به رنگ و حتی نوع گل تغییر می‌کند.

به دلیل داستان باستانی یونانی ” زئوس و هرا ” ، این گل به نمادی برای تولد دوباره و احساسات مادری تبدیل شده است.
در چین از لیلیوم برای مراسم عروسی استفاده می‌کنند، چون نمادی برای صد سال زندگی خوب و خوشحال در کنار هم دیگر است. علاوه‌براین لیلیوم نمادی برای خوش شانسی و بلند اقبالی هم هست.
جالب است بدانید که در جهان، “Lily” بیشترین اسمی‌است که در بین اسامی گلها برای نام دختران استفاده شده است.
گل لیلیوم صورتی نماد خوش اقبالی است و معمولا برای هدیه دادن کاربرد زیادی دارد.

سفید نماد پاکی و خلوص است و معمولا برای هدیه به بانوان انتخاب می‌شود.

زرد نماد شادی و رضایت است.

نارنجی نماد انرژی و شوق به زندگی است.

نحوه نگهداری گل لیلیوم

1 دیدگاه در “لیلیوم ، معرفی و نکاتی در مورد آن

  1. Nancy Sheskey گفت:

    I think other web-site proprietors should take this site as an model, very clean and excellent user friendly style and design, let alone the content. You are an expert in this topic!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *